Hawa dicipta dari tulang rusuk adam,Bukan dari kepalanya untuk dijadikan atasannya,Bukan dari kaki untuk dijadikan alasnya, Melainkan dari sisi nya untuk dijadikan teman hidupnya,Dekat pada lengan untuk dilindunginya,Dan dekat di hati untuk dicintainya.


Thursday 10 March 2011

Saye Rindu Mereka!

Firstly,rindu mereka tu bukan di tujukan pada mane2 guys...tapi untuk anak anak buah aku..Sumpah!really miss them....(terbayang2 wajah mereka.heeheh).seriously,aku sangat suke budak2..nak tau sebab ape?mesti la sebab dorang ni comel!macam aku, comel..hehee(angkat bakul sendiri,hehe)
Ok,aku story pasal anak kakak aku dulu(kak yong).anak first k.yong > along(Ahmad Hazmirul,7thn) dan adek( Ahmad Harmizan,5thn).Dak2 ni la yang menceriakan hari2 aku..dengan keletah dan macam2 ragam membuat kan aku senyum,suke,geram,marah tapi bukan sampai tahap pukul)dak2 ni aku dah anggap macam anak sendiri walaupun aku tak de anak dan bukan ummi dorang.Aku sangat la rapat dgn dak2 ni,mane tak nye,dari baby lagi aku dah jaga dorang,masak utk dorang,pakaikan pampers,main same2,tido pun sekali.tapi bukan full time la aku jage dak2 ni,tapi  boleh dikatakan dak2 ni membesar depan mata aku jugak la,dah faham sangat dengan perangai dak2 ni.Dak2 ni panggil aku makcik@acik,sebab dalam family name panggilan aku kakcik.Time weekend kalau tak bz,aku balik la rumah dak2 ni,saje suka  suki..hehe....lagipun tak jauh mane,segamat-melaka 2  jam je(dengan menaiki bas cepat express yang tak berape nak selamat tu,mostly driver bus cepat tak cermat,tapi ajal maut di tangan tuhan) dan sekarang ni aku prefer naik bas mara liner,driver ok la,kalau nak dibandingkan dengan bas cepat.


Ini perbualan aku dengan dak along


Along : acik nak balik segamat eh?tak yah la balik... :(
Aku    : ye la,nak balik segamat,acik nak belajar,along pun kena sekolah kan?
Along :nanti acik datang sini lagi eh?
Aku    :ye nanti acik datang lagi..(dak along ni suke bertanye,macam2 soalan keluar,
            kalau bawak keluar jalan2,semua symbol jalan raye dia nak tanye..hahahah)






                                        tadaaaa!!!ok,ni la dak along,hensem & comel kan..
                                   (ini budak sangat suke makan waffle peanut+chocolate)








                                      ha ni la dak adek,comel kan.aku sangat suke mata 
                                     dia,bulu mata panjang,kalah bulu mata aku..hehehe  
                                                   (sangat manje dengan ummi dia) 




eh belum habis story lagi,ade lagi 3 orang anak buah aku yang comel2 belaka.hehehe
anak abg ngah aku,1st irfan hakimi,6thn,2nd Irsyad Haziq 5thn,3rd Nurul Izzah Batrisyah,3thn.dak2 ni tak rapat sangat dgn aku sebab aku jarang balik umah dorang..Tapi sekali je balik rumah dorang,aku dah boleh rapat dgn dorang ni..mula2 memang la tak rapat sebab tak kenal .dah lame2 tu jadi ok,si hakimi siap boleh tido sekali dengan aku,haziq pulak still cool,slow and steady,macam ayah dia jugak..hahaha,dan nurul si kecik tu mula2 tak ok,bayang kan la aku nak basuh berak dia,tapi dia tak nak and nangis..dah lame2,pandai tackle dak2 ni,si nurul tu nak dgn aku, basuh berak dia..nurul tak pandai cakap lagi,so ape2 yang dia nak,maen tunjuk2,geleng kepala,angguk  kepala,tarik tangan..dah la muke macam anak cina..hehehe,so cute!!!geram!!


                                              ini la nurul,macam anak cina kan.comel!
                                                 (ibu dia biasakan dia dgn pink colour)






                                         rambut panjang tu irfan hakimi(lahir kat johor)
                                                 lagi sorang,haziq(lahir kat sarawak)
                                                                     (dua2 bijak)
InsyaAllah in future,kalu ada anak,aku akan didik anak2 aku dengan betul.Ini janji aku!
That's all for 2day..hopefully mereka jadi anak2 yang soleh dan solehah...amin....
k,bye..wassalam....


                                                              
Thanks for read my bloggie.

No comments:

Post a Comment