Hawa dicipta dari tulang rusuk adam,Bukan dari kepalanya untuk dijadikan atasannya,Bukan dari kaki untuk dijadikan alasnya, Melainkan dari sisi nya untuk dijadikan teman hidupnya,Dekat pada lengan untuk dilindunginya,Dan dekat di hati untuk dicintainya.


Saturday 12 March 2011

Kaki saye penat...eh kaki pun boleh penat.Ape2 je la.

Mata Ashita! Hari ni mase dihabiskan dengan aktiviti berjalan kaki.eh silap,hang out dengan siti afiqah,nurul hidayah dan syamiza samad.si ika 7.30 pagi dah gerak g bando sebab nak amek ujian memandu.Alhamdulillah dia lulus.congrat ya ika!.firstly,memang dah plan nak keluar pukul 11am.tp masing2 lambat hari ni,so pukul 11.30am baru gerak dengan menaiki bas kuning uitm...(bas sekolah).keluar mesti la ada tujuan kan.sebenarnye nak oter baju untuk trip ke Port Tanjung Pelepas (PTP).Before ni aku dah oter sendiri baju kemeja tu,waa pandai tak saye menjahit.hehe,tak susah pun, jahit jelujur je.kalau  korang perasan gambar baju tu ade dalam album trip terengganu kat fb.baju trip terengganu tu mmg aku oter sendiri.Nampak la sikit cutting!kalau tak dah macam tiang elektrik pakai baju,ye la badan aku dah  la kurus,dapat pulak baju yang besar......
Untuk second trip ni  dorang nak pakai baju yang same jugak,so kena la anta kedai untuk oter baju tu.
dah sampai bandar segamat,terus je anta baju..tapiiiii.......

Di bawah ni perbualan aku dengan aunty kedai tu (chinese)
kedai aunty ni dekat traffic light nak ke billion.

aku    : nak tanye,boleh oter baju kemeja tak?(aku bertanye dgn budi bahasa yang
            baik,mase aku tanye dia buat tak tau je,dia tengah potong kain)
aunty:sini tak ambik dah la oter baju.xde orang nak jahit.(jawab nak tak nak je,pastu
           muka tak senyum langsung!geram betul la)
aku  :o ye ke.ok...

                            (sumpah!!! aku tak kan pergi dah kedai tu!)

so...terpakse la menapak jauh,cari kedai lain.alhamdulillah jumpe kedai yang nak oter baju aku.kedai cina jugak...(ok,aku tak kata semua cina sombong,even org melayu pun ade jugak yang sombong.biasa la lumrah manusia)


                                        ini la baju trip yang sudah di oter oleh aunty td
                                            (bukan aunty first tu,tapi aunty yang 2nd)




selesai pasal baju,lepas tu baru la pergi tempat lain (billion,upwell,kedai makan nasi ayam warisan).Tak plan pun nak cari t-shirt,tapi dah ternampak yang berkenan so beli la,berkenan pun,kena tengok kewangan jugak.so beli je la cheetah ladies (RM21.90)

                  ( aku pun tak tau la kenape suke sangat dengan colour purple)
                * untuk t-shirt memang aku akan pilih saiz M,walaupun sepatut nye saiz S*


                                                      suke akan doraemon.heeheh
                                tadaa!!! ni pakai kat dalam bilik.malam2 kaki sejuk.
                        terpakse beli yang baru,yang lama anak buah aku dah kebas!
                                                       (  berkenan kot)

kaki sangat lenguh..rase nak cabut je!
malam ni tido awal..esok modul part5
k bye,wassalam...

Thanks for read my bloggie.

No comments:

Post a Comment